Sunday 27 December 2015

Hi...apa khabar semua? Harap anda semua sihat. Aku sihat-sihat saja.

Maaf sebab sudah berbulan-bulan aku tak update blog ini. Dan tahun 2015 pun hampir tutup tirainya.

Sebenarnya beberapa bulan ni aku cuba tulis buku. Nak tulis kisah aku sorang CP menuntut ilmu bersama-sama budak-budak upaya kat sekolah aliran perdana. Dah empat lima bulan tapi baru tulis sikit saja. Kan aku ni bukan jenis orang yang suka...pandai menulis. Tulis blog ni pun bukan tulis selalu dan ambil masa menulis. Apatah lagi tulis buku.

Selain menulis, aku ada buat banyak aktiviti lain. Aku ni tidak mempunyai aktiviti kesukaan yang tetap. Kadang-kadang teringin buat ini kadang-kadang teringin buat itu. Contohnya main games, buat jigsaw puzzle online, mewarna, bina lego secara online, tengok movie, tergila-gila drama taiwan bersiri yang beratus-ratus episod. Tapi hanya buat sesuatu bersungguh-sungguh dalam tempoh masa yang singkat...kemudian beralih pula buat benda yang lain pula. Keaktifan aku terhadap sesuatu macam ombak yang sekejap naik sekejap turun. Tapi sikap aku ni hanya tertakluk kepada aktiviti sosial atau masa lapang aku ok. Bukannya terhadap kerja. Kalau kerja, aku sentiasa cuba buat bersungguh-sungguh.

Hujung tahun ni aku ambik cuti panjang dari Isnin lalu 21 haribulan hingga Selasa depan 29 haribulan. Saja nak habiskan cuti tahunan. Kebetulan cuti umum Khamis dan Jumaat lalu. Aku taklah pergi mana-mana bercuti...hanya rehat, melepak kat rumah dan juga pergi shopping. Nak berehat lebih-lebih lagi bulan ni aku agak stress sikit.

Oklah sampai sini saja. Lepas rehat cuti panjang, aku akan cuba sambung menulis buku setelah beberapa minggu tak tulis. Entah aku mampu buat tak. Aku akan cuba tulis lagi buat satu tempoh. Kalau betul-betul tak mampu, aku akan tumpukan blog ini dan FB Page saja. Kalau boleh aku nak tumpukan pada kedua-dua blog dan juga buku. Aku nak kongsi kisah hidup aku sebagai seorang CP dengan kamu semua. Doakan aku mampu melakukannya.

Jika anda rindu dan ingin mengetahui lebih banyak kehidupan seharian aku, anda boleh mengunjungi Page aku 'Chin Chin CP' sungguhpun aku tak aktif update macam orang lain juga.

Ok sebelum aku berhenti celoteh kali ini, aku ingin mengambil kesempatan mengucapkan 'MERRY CHRISTMAS & HAPPY NEW YEAR 2016' kepada anda semua.

No comments:

Post a Comment